teisipäev, 15. juuli 2008

Jimi kassett #1


Hoolimata sellest, et lugesin suvilas päevadläbi "Extremely Loud & Incredibly Close'i", surudes ja surudes ennast läbi nende hallide lehekülgede (kuigi raamatu lõpp tõmbas vaiba alt ja oli vaeva väärt). Hoolimata sellest, et Tallinnasse tagasi jõudes vaatasin öösel Corbijni filmi "Control" ja tundsin end pärast, nagu keegi oleks mulle elavhõbedat või sulatina veresoontesse süstinud vms. Hoolimata sellest, et viskasin täna lehekülgi prügikasti, tegin täna teoks kooliajal kipitsema (<- on see päris sõna?) hakanud soovi: mixteibi!

Siin see on: VLND mixtape 1 (sügis-kevad '07-'08)

Lugude list & seletused.
01 Deerhunter - Unrequited
02 Morrissey - Late Night, Maudlin Street
03 Feist - One Evening
04 Deerhunter - Spring Hall Convert
05 David Bowie - Warszawa
06 Patrick Wolf - Wind in the Wires
07 Crystal Castles - Vanished
08 Atlas Sound - Ready Set Glow
09 Portishead - Machine Gun

01 & 04 Deerhunteriga algas minu jaoks kool. Suvi oli lõppemas, mul oli vaja uut muusikat ja nägin Postimehes nende albumi "Cryptograms" arvustust. Tõmbasin selle. Ei saanud algul pihta, läks mööda, aga kordasin kuulamist, kordasin, kordasin. Kuulasin ka siis, kui me mikrobussiga Topule üksteisega tutvuma sõitsime. Ei saanud sellest plaadist aru ega nendest inimestest, kes bussi täitsid. Jää hakkas sulama. Nüüd on Deerhunter üks olulisemaid bände mu elus ning mõneti minu esimese teatrikooliaasta definitsioon.
Esimese tracki avastasin, muide, täna, aga neljas on üks mu lemmiklugusid ülalmainitud "Cryptogramsi" pealt. Ma armastan, kuidas ta klõpsatusega algab, hinge kogub ja siis rullub-rullub-rullub nagu kasvav helipall. Rõkkav.

02 Morrissey "Late Night, Maudlin Street" tähistab neid sombukollaseid õhtuid, mis ma üksi oma toas madratsit põrnitsedes veetsin. Ma armastan seda lugu tema pikkuse ja lihtsuse pärast. Seal jutustatakse terve pikk lugu ära ja hoiak on nii nostalgiline. Ühe tegelase romantiline igatsev ja valutav heietus vanale sõbrale-kallimale. Mingis mõttes võtab see lugu minu jaoks Morrissey loomingu tuuma kokku: ebaseksika romantiku sapised kahetsevad teravmeelsused.

03 Kuulasin seda Feisti lugu vahel hommikul blackboxis, nii et loo sisu ja seonduvad miljööd ei sobi üldse kokku.

05 Üks, mida esimese aasta jooksul püüdlikult tegin, oli David Bowie muusika õppimine. Tahtsin temast aru hakata saama. "Warszawa" kätkeb endas minu viirukilõhnast tuba, kui väljas oli pime ja kujutluspilte filmikaamera aeglasest sõidust mööda Tallinna Pronksi tänavat üle Pronksi-Gonsiori ristmiku. See võiks olla ühe Euroopa kunstifilmi avakaader.

06 Kuidas Patrick Wolf siia listi lipsas, küsid? Kuulasin palju ja peamiselt Patrick Wolfi, kui suvel koolikatsete viimastes voorudes olin. Tühi kõht, ärevus, kiired hommikused ärkamised Lyyni väikses koduses toas. Sinna juurde käisid ka YouTube'itud Beth Ortoni videod. Ja Patrick Wolfi juurde üldiselt käivad ka hiliskevade-varasuveõhtused jalutuskäigud mööda TLNkodu metsapuiesteed, tavaliselt sõbra Jaagu poole või poolt.

07 Kuulasin seda Crystal Castlesi lugu siis, kui olin emotsionaalselt perses.

08 Atlas Sound on Deerhunteri solisti soolomuusika. Kõik on öeldud.

09 See on põhilugu, mida lasin ka Loorele ja Ragnele autos pärast Naissaarelt tulekut. Tähistab mu jaoks Inglismaal käiku ja suveeksamieelset täielikku õõnsust ja täielikku Saatana biiti, täielikku paanikat. Esimese aasta lõpuintensiiv oli ulme.

2 kommentaari:

butterflymuffin ütles ...


varastan muusika...

Jim Ashilevi ütles ...

aga kuidas varastada midagi, mis on kõigile võtmiseks?
algne varas olen mina, muidugi.